close
Vážení uživatelé,
16. 8. 2020 budou služby Blog.cz a Galerie.cz ukončeny.
Děkujeme vám za společně strávené roky!
Zjistit více
 
´

REDUCTO Recenze #1 'Relikvie Smrti - 2. část'

18. července 2011 v 10:44 | Žanet |  HP7 - Film 2.ČÁST
Po každém filmu píšeme i my svoje vlastní recenze a tentokrát s ní jakou první přicházím já. Jsem fanoušek Harryho už od devíti let a v kině mi po několika minutách došlo, že tohle je konec, žádné odpočítávání dní do trailerů, žádné čekání na další díl, nic takového. Ale musím říct, že tenhle pocit, který jiným možná přivřel oči, mi nezábranil v pár připomínkách a kritikách k filmu. Pokud bych svoje hodnocení měla shrnout do jedné věty, tak: Byl to důstojný konec, podle mě ne úplně dokonalý, ale už se nemůžu dočkat,až jej uvidím znovu.

VAROVÁNÍ: Pokud jste film dosud neviděli, nečtěte, článek obsahuje SPOILERY


Začnu od nejlepšího - bezpochyby nejúžasnější scénou filmu podle většiny diváků je Princův příběh a v tom musím souhlasit. Je tak dojemný, skvěle sestříhaný a není v něm ani o trochu víc nebo míň, než by být mělo. U scény v bance jsem měla pocit že je bezchybná a napínavá od příchodu až do útěku. (Nezapomenutelná chůze Bellatrix a její jednání se skřetem za přepážkou. :))
V průběhu filmu jsem si uvědomila, jak dobrým rozhodnutím byl výběr režiséra Davida Yatese pro poslední HP filmy - jako by měly stejný rukopis, nestane se, že by jste narazili na šílené výmysly někoho, kdo nerespektuje a nezná svět Jo Rowlingové. Ale jako někdo, kdo četl všechny díly (a nejednou) si myslím, že tam mohli mít člověka, který by jim čas od času zařval do ucha: "Držte se předlohy, držte, držte!" Jistě, někdy se vyplatí se trochu oddálit od knihy (například Forrest Gump), ale v případě Rowlingové a Harryho Pottera spíše ne.
Taky vás tak dostalo, když z řad studentů vystoupil sám Harry? :)

Nechápu, proč poslední kletby, které na sebe Harry a Voldemort posílali, nikdo nesledoval, nelíbil se mi ten styl: "My všichni počkáme ve Velké síni a vy si to tam spolu na nádvoří vyřiďte", a že se ani nekonala žádná objímací scéna s radostnými výkřiky. Sice hodně kouzelníků na straně dobra zemřelo a všichni byli unavení, ale bez aspoň malé oslavy vítězství to dost ztrácí na epičnosti.
Ke smrti Pána zla - jediné slovo, které mě napadá, je zvláštní. Možná by bylo lepší, kdyby (a stejně tak i u Bellatrix) padla nazad jeho mrtvola, zdůraznilo by to jeho smrtelnost. Když už jsem u té smrtelnosti, Voldemort si od chvíle, kdy zjistí, že Harry jde po viteálech, drží blízko u těla svého hada, ale v okramžiku, jak Harry vyskočí z Hagridova náručí, nechává Naginiho, svůj cenný viteál, se nechráněně plazit po hradě. To mi trochu vadilo, být Voldemortem, mám ho pořád kolem krku a když se objeví Harry, uzavřu ho do neproniknutelné průhledné kupole a pak až jdu dorazit Pottera :).
Polibek Rona a Hermiony - neřekla bych, že byl špatný, ale že přišel v nevhodný a nezáživný okamžik. Moc mi tam chyběl výrok Rona o skřítcích, po kterém by se k němu Hermiona vrhla. A stejně tak mi chyběla i scéna s Percym a dvojčaty, doufala jsem, že ji uvidím, a místo toho jen záblesk na Freda a smrtijeda vysílajícího kletbu. Na nádraží King's Cross jsem čekala, že Harry začne křičet na Brumbála, proč mu nikdy neřekl o své rodině a proč mu neobjasnil dřív své plány atd., bohužel nic z toho se nekonalo, Brumbálův příběh zbytečně vypustili.
Nechci, aby to vypadalo, že jen kritizuju, protože jsem si film opravdu užila, bylo to více než důstojné zakončení celé série. Se slovem "důstojný" se opakuju, ale vážně se sem hodí.
Trio je skvělé, a od Dana, Emmy a Rupa bych nic jiného ani nečekala, báječně hraje i Alan Rickman (Snape), Maggie Smith (profesorka McGonagallová) a měla jsem pocit, že Ralph Fiennes ztvárňuje Voldemorta lépe než v předchozích filmech, ale možná to bude tím, že předtím nikdy neměl tolik prostoru. A samozřejmě, statečný Matthew Lewis (Neville) je bezvadný, jen nevím, jestli to s tím výrokem o Lence trochu nepřepískli.
"Já jsem to nikdy nečet' ". "Tak já ti to můžu půjčit, mám všechny díly." To zaznělo v řadě přede mnou a já asi nikdy nepochopím, jak se někomu podařilo nepřečíst Harryho Pottera. Takovým lidem se nedostane vysvětlení spousty věcí a nemají film s čím srovnávat. Nevím, jestli je to dobře, ale mě se nikdy nepovedlo filmy s knihami neporovnávat, vždy jako by se mi v hlavě ten knižní díl prolistovával a nějaký hlas říkal: "Proč se tam vůbec nezmínil o tomhle? Achjo, proč tohle udělali takhle?" Tím chci říct, že kvůli tak výborně napsaným knihám jsou očekávání některých (a i moje) tak vysoká, že je tvůrci prostě nemohou naplnit, chápu, že nešly na plátno převést stovky stránek každého dílu. A díky Jo Rowlingové, ale stejně tak i všem filmům mám na HP spoustu úžasných vzpomínek. A stejně jako mnohým z vás, se mi na konec chce říct jen jedno: děkuju.
 

10 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 o.O.o | 18. července 2011 v 10:57 | Reagovat

Tak náhodou podle mě byl skvělej :oo Dokonce jsem si ho musela pustit ještě jednou doma =DD Tak já všechny knihy četla 2x a všechny filmy viděla 2x... takže souhlasím, že někdy to byla škoda vypustit =(( enžee to by to musel být seriál a ne film, aby něco nevynechali :// Ale stejně mi končí dětství =(

2 Happyday1991 | 18. července 2011 v 11:02 | Reagovat

Je to jen můj názor: ale prostě myslím si že by nikdo neměl srovnávat knihu a film....prostě v knize je toho víc a nikdy se to do filmu všechno nevejde :-) (NEMYSLÍM TO JAKO KRITIKU jen můj názor - aby pak někdo nenadával:-)každý si může myslet něco jiného.

3 Žanet | 18. července 2011 v 11:13 | Reagovat

Já vím, a mě taky připadal skvělej, jen mi pár věcí chybělo - třeba ta scéna s dvojčaty a Percym nebo trochu víc Brumbálova života, přidalo by to filmu jen pár minut a já se tomu srovnávání občas nemůžu ubránit :( :).

4 | 18. července 2011 v 13:11 | Reagovat

uplne se ztotoznuju s tvoji recenzi - film se mi moc libil ale zklamaly me drobnosti jako smrt freda.A spis by se mi libilo kdyby tela belatrix a voldemorta dopadli na zem nez ze z nich zbylo milion malich kousicku.

5 | 18. července 2011 v 13:18 | Reagovat

A taky me mrzelo ze do filmu nedali tu vetu z traileru jak voldemort rika : "Why do you live?" a harry na to : "Because I have something worth living for."

6 Terka | 18. července 2011 v 13:52 | Reagovat

Naprosto souhlasím - nejvíc mě vážně mrzelo, jak více méně přešli smrt několika sympatických postav. A pak samozřejmě závěr, těšila jsem se na velké finále a místo toho Harry prostě zabil Voldemorta a zdálo se, že všem je to vlastně úplně jedno, hlavně že už to mají za sebou. Samozřejmě, jinak byl film naprosto úžasný a už se těším, až na něj půjdu znova;)

7 Slivka | Web | 18. července 2011 v 17:01 | Reagovat

Souhlasím :) podle mě se bude film líbit "fanouškům", kteří viděli jenom filmy a nečetli knihy.. Nám ostatním totiž bude jasné, že měli lepší možnosti a kdyby film nafoukli o 10 minut nic by se nesatalo :)

8 Lucka | 18. července 2011 v 17:28 | Reagovat

Souhlasím s váma. naPrcyho jsem se moc těšila a taky jsem se těšila na dvě kouzla, která proslavila celou ságu. V knížce jsou, ale vefilmu je vypustili.myslím avakedavra a expeliarmus. Ale pro mě  byl stejně jeden z nej dílů.

9 Caroline | 18. července 2011 v 18:47 | Reagovat

Máš super recenzi =D Taky mi vadilo pár věci co si ty vytkla :D

10 Princessa | Web | 18. července 2011 v 21:11 | Reagovat

Mě vadilo to, že vypustili Tonksovou a Lupina. Nebýt chabé připomínky Lupina jako ducha o dítěti, tak to člověk ani neví. Taky jsem si nějak nebyla jistá tím koncem Malfoyových. Přiznám se, knihu jsem četla už minulý rok, ale zdá se mi, že to tam bylo úplně jinak.
Na druhou stranu smekám před Alanem Rickmanem. Snape byl v posledním díle neuvěřitelný a ten jeho sestřih ... to mi v hlavně zůstalo ještě pár dní, tak mě to dostalo.
Myslím, že tento díl se zařadí mezi jedny z mých nejoblíbenějších, neli jako č. 1 :-)

11 Kazi | E-mail | 18. července 2011 v 22:20 | Reagovat

Dneska odpoledne jsem se konečně dostala do kina a musím se přiznat, že o tomhle filmu budu ještě hodně přemýšlet:-):-)Výkon Alana Rickmana byl vskutku fenomenální a podle mě měl dostat více prostoru už v předchozích filmech. Úžasně sestříhaný byl Princův příběh, to tedy klobouk dolů. Já obvykle brečím při filmech jen doma, ale tohle mě dostalo... Trochu mě zklamalo pár věcí jako např. Kde byl Percy a dovjčata Weasleyovi? Snad ještě víc mě  štvalo to, jak to odbyli s Lupinem a Tonksovou, to se na mě teda nezlobte, ale minule sotva řekli, že se vzali, teď zase jen tak zmínili, že mají syna - Oba jsou moji oblíbenci, takže tohle autorům NIKDY nezapomenu  :-( Nemám nic proti Nevillovi a Lence,náhodou je to dost dobrý nápad a já s tím souhlasím (mohli by spolu třeba napsat nějakou bichli o kouzelných organismech :-D), ale Nevillova věta o tom, jak Lenku miluje mi přišla trochu jako z  "americké" romantické komedie, které bytostně nesnáším. Úžasná byla Helena Bonham Carter u Gringottů, Maggie Smith při tvorbě štítu nad školou, David Bradley a Julie Walters, se svou jedinou větou "Mojí dceru ne, ty mrcho!"...Jako mnozí z nás, i já jsem čekala na závěrečný střet Harryho a Pána Zla a trochu mě mrzelo, že se to odehrálo beze svědků, podle mě to mohlo mít úplně jiný rozměr, ikdyby to viděla jen hrstka lidí co přišla z Velké síně.....Plno lidí v sále se smálo, když se začal smát Voldemort a okolní banda Smrtijedů. Já jsem se taky chtěla smát, ale ustála jsem to. Ale pak po větě "Harry, ty statečný človeče" to už vážně nešlo se nesmát, to bylo i na mě trochu moc :-D....Epilog - na ten jsem hodně čekala, protože jeho kritika byla dost různorodá a nakonec mě nezklamal. Jako jedna z mála jsem se vůbec nesmála tomu, jak se povedl make-up. Mně to totiž vážně nepřišlo špatné. Bylo to náhodou moc hezké. A zazněla tam ta věta "Albusi Severusi..." ta se mi líbila i v knize :-)... Poslední co bych chtěla dodat je, že výběr Alexandra Desplata jako skladatele pro obě části Relikvií byla vskutku trefa do černého a měl by dostat nějakou další cenu. Nejlepší ze soundtracku mi přijde Courtyard Apocalypse...

Cekově bych hodnotila poslední film za 90% kvůli těm "drobnostem" co jsem zmínila nahoře. Tento díl se posuvá v mém žebříčku na přední pozice, ale přeci jen si myslím, že nejlepší byl Vězeň z Azkabanu :-)

12 Woodová | 18. července 2011 v 22:32 | Reagovat

souhlasím s tvojí recenzí! smrt Voldyho a Belly byla nedůstojná.(jasně, jsou to záporáci, ale to neznamená, že by měli skončit takhle-někteří lidé v kině se museli smát při pohledu na Bellatrix staženou do korzetu a já se jim zas až tolik nedivila)..taky mi docela vadilo (a vadí mi to ve všech filmech) jak tvůrci dělají z Rona pitomce. vzhledem k tomu, že mám Rona dost ráda a vím, jaký v knížkách je,mě dost naštvala scéna v komnatě nejvyšší potřeby.ale to je jen můj názor. při Snapeově příběhu brečel i můj strejda, takže to asi mluví za všechno :D..jak už jsem jednou psala, zvláštní je vztah Lenky a Nevilla (ještě jak to Neville tak řekl, znělo to jako klišé) a ani se mi nelíbilo, když Neville přesekl hada (vypadalo to dost nepřirozeně a počítačově). dost mě štvalo to, že tam nedaly smrt Freda. Percy tam byl, ale pochybuji, že si toho všiml někdo, kdo se na jeho hledání nezaměřil. co bylo perfektní, byla hudba... totálně dojemná :)díky za tvojí recenzy, byla fakt super :) díky za tuhle stránku, která mě o všem potterovském informovala a děkuji Jo, že mě naučila těšit se na každou knížku, že mě naučila číst :)

13 | 19. července 2011 v 16:39 | Reagovat

jak je to bylo vlastne v knizce - neville a lenka spolu nakonec nebyli nebo ano?

14 Woodová | 19. července 2011 v 17:51 | Reagovat

eč-tohle jsem napsala jako komentář k jednomu z článků: mně vadí, když si režiséři vymyslí nějakou tu scénu navíc, stejně jako to, že je Neville zamilovanej do Lenky ( když jsem četla knížky, taky mě napadlo, že můžou bejt spolu, ale po tom, co Jo oficiálně řekla, že bude Neville s Hannah Abbottovou a Lenka s Rolfem Scamandrem, jsem v to přestala doufat)...---už chápeš? :)

15 | 19. července 2011 v 19:12 | Reagovat

jo jasne :) dik

16 Syndy | 21. července 2011 v 18:21 | Reagovat

nejlepší díl z celé série HP :-) Moc se mi líbil, u princova příběhu jem byla hodně na měkko a potom u Harryho v Zpovězeném lese, jak tam mluví s mrtvými, u toho jsem i brečela.......akorát mě štve, že tvůrci odflákli souboj Harryho a Voldemorta, knížku jsem četla ale chběli mě tam kolem nich ti lidi.....a taky mě rozčiluje, že vynechali záběry na   Lupina, Tonksovou a freda jak umřeli......jinak film se mi moc líbil a je druhý nejlepší v mém žebříčku, před ním je jenom Vězeň z Azkabnu :) a to tak zůstane....:-)

17 Simpsons & HP & The Sims maniac :) | Web | 21. července 2011 v 23:24 | Reagovat

Recenze se ti povedla.Souhlasím s tím, že to mohlo být víc podle knížky, ale i tak se mi to líbilo.Byl to nejlepší díl z celé  série :) .Nechápu proč nakonci tu hůlku rozlomil a zahodil a přitom v knížce si opravil bezovou hůlkou svojí hůlku a bezovou pak vrátil Brumbálovi do hrobu.Taky si myslím, že normálnímu divákovi(myslím toho,který nepřečetl knížku) nedojde hodně podstatných věcí.Princův příběh se mi také líbil, myslím si že to byl skvělý konec a ve všem s tebou souhlasím :) .

18 Neli | 22. července 2011 v 21:41 | Reagovat

Film se mi zdál velmi dobrý. Nemůžu, ale říct, že byl nejlepší. Knížky jsem četla, a proto mi tam chyběl závěr, kdy Harry bojuje s Voldemortem a všichni na ně koukají. A když Harry zabije Voldemorta nikdo neoslavuje, neobejme Harryho. Harry jen tak projde místností a téměř nikdo se toho nevšimne. A pak mi trochu překvapilo, jak Harry vystoupil z řad studentů v hábitu a mluvil se Snapem. Nebylo to špatné, ale čekala jsem, že se film bude víc držet předlohy. Možná bych to viděla jinak, kdybych knížky nečetla.

19 Lucy | Web | 24. července 2011 v 9:47 | Reagovat

Mně se film taky líbil , ale teda tu smrt Voldemorta mohli udělat takovou akčnější xD . A máš pravdu , jak Harry zabil Vodyho a vracel se zpět do Bradavic , prostě měla to být sláva !!! Vždyť Harry zabil Vodemorta !!! A Harry prostě prošel kolem Ginny a jenom se na sebe usmáli , já nevím od toho konce jsem prostě čekala víc .

20 Lirael | Web | 25. července 2011 v 21:40 | Reagovat

Mně by se film líbil a na nejlepší pozice v seznamu by se zařadil jedině kdybych sedmičku neznala tak zpaměti a kdybych se před vstupem do sálu dvacetkrát třískla hlavou o stěnu a připadalo by mi skvělý už jen to, že vůbec žiju. Tvoje recenze se trefuje do černýho. :-) Já jsem jen o hodně jízlivější a nenávidím Yatese za to, jak zabil potenciál několika posledních filmů a naprosto odkrágroval epičnost závěru, který kniha samotná nastavila. Za Nevillovu hlášku mi z očí sršely blesky a trapnost polibku Rona a Hermiony mě ubíjí, protože ten pár byl od samých začátků můj oblíbený. Souhlasím s Woodovou, ve filmech udělali z Rona blba. Vždyť oba díly sedmičky vypadá jako pitomec posedlej mocí. A Harryho přelomení hůlky mi záští vůči režisérovi odstranilo jakýkoli přivření očí nad některými menšími změnami. Když film rozdělili na dvě části, tak to bylo pořád do jednoho by se všechno nevešlo a chceme udělat konec HP série důstojný. Kecy! Šlo jim o prachy, je to vidět z každý minuty a nechápu, jak může mít tolik lidí na film pozitivní reakce, když doslova dupe po předloze a ani se nenamáhá, aby to celé mělo aspoň logiku, když už to je velmi freely adapted.

21 No name | 27. července 2011 v 22:29 | Reagovat

J.K.Rowlingová by mohla napsat Potter junior , kde by byl Albus Severus :-D

22 cervena.krvinka | 4. srpna 2011 v 17:52 | Reagovat

Osobně se mi film líbil, a to dokonce velmi, jen mi trochu vadilo, že jsem neupadla do tolik očekávaného transu :D
Gringotovic banka mě nějak nedokázala upoutat, ačkoli proti ní vlastně nemůžu říct křivého slova (Ron i namaskovaná Hermiona byli skvělí, líbil se mi trezor, drak i zpracování kováříčků :)), prostě mě to nějak nechytlo, asi jsem se moc soustředila na detaily a způsob zfilmování... Zato Bitva o Bradavice mě nadchla – postupné přelety nad bortícím se hradem, člověk si dosyta mohl vychutnat krásu i zkázu tohoto místa :D i to prolínání současných akcí různých lidí. Nejvíc mi utkvěla (a myslím, že památnou se stane) scéna s Nevillem a lapky, a skvěle provedená Komnata n. p. s Ronovou hláškou („To je moje holka, ty šmejde“ nebo tak nějak, slyšeno ve skvělé české verzi) dle mne nejvtipnější místo filmu :) A velmi mě potěšila Minervina narážka na Seamusovu „filmovou“ „zálibu v pyrotechnice“, to byl taky dost dobrý „džouk“ :D Nevim, jestli mu vůbec něco kdy nevybuchlo. Vůbec Seamus i Dean dostali hodně prostoru, fajné :D
Že mě dojalo všechno co souviselo s Princovým příběhem, je pak k poctě tvůrcům, neb to určitě zamýšleli :-D
Výpustky a zjednodušení mi ani moc nevadily. Ačkoli mi taky přišlo trochu divné to s Brumbálovým životem – proč o té Arianě vlastně mluvili a nevynechali ji úplně?
Co mi však vadilo byla smrt Bellatrix – přišla asi v nesprávnou chvíli, zdálo se mi, že vyzněla tak nějak naprázdno, ve všem tom ryku a napětí okolních scén... Snad to chtělo delší souboj.
Stejně jako Žanet mi chyběla závěrečná radost, aspoň trošičku! K tomu „rozplynutí“: jistě že „pozemská smrt“ by byla na místě, ale u Voldyho mi to ani moc nevadilo, protože bylo propracované, pomalé, dali si na tom záležet... Ale ta Bella... a to stažení... no – nee! :(
Jo a hudba... na začátku mě uchvátila, pak už nevím, protože jsem jen koukala :D
Nicméně jak jsem říkala, celkově se mi film líbil a už teď se mi se mi po něm stýská :D
[5]: to fakt? Ani jsem si nevšimla! To jim trochu nevyšlo :( Mě zas zklamala legendární Mollyina hláška, nadabovaná jinak než je všude citována... asi jim to nevešlo do pusy.
[8]: no... byl tam zelený a červený paprsek... víc po nich asi chtít nemůžem :(

23 cervena.krvinka | 4. srpna 2011 v 18:03 | Reagovat

Tak dlouhý komentář, a stejně mám ještě dodatek:DD
Úplně, úplně poslední záběr - čekala jsem, že se kamera zastaví až na onom slavném blesku, takový jako návrat k prvnímu dílu... Ale jelikož následné titulky počínaje Hedwig's Theme projely hudbu prvních tří dílů (přinejmenším, ne všechny skladby jsem poznala a nemohla jsem si je vychutnat celé, bo už všichni odešli), mé nadšení neznalo mezí :D

24 veroush | 4. srpna 2011 v 19:28 | Reagovat

Mne se celkove film moc libil, je fakt, ze cast boje Voldemort a Harry byl bez divaku, ale vubec by me neprekvapilo jestli to je umyslne, protoze Harry byl po celou dobu velka star a vubec nepotrebuje pridat, takze za prve se to od nej asi odevsad ocekavalo a za druhe tech mrtvych a smutku dostatek. Ke smrti Belly, Lupina a Freda si myslim, ze ze zaberu to bylo dostatecne vystizne a nebylo potreba neco dodavat. A jeste co se tyce opusteni Naginiho, tak jestli jsem se dobre divala, pronasledoval Harryho spolecne s Voldemortem az do hradu, kde byl nasledne odlakan Hermionou a Ronem. A jelikoz byl Voldemort zamestnan necim jinym, tak se holt nemohl moc zabyvat tim kde je.-)
A jen posledni vec, Zanet, obdivuju tvoje fanouskovstvi a vse co jsi tady  vytvorila, ale vubec se mi nelibi tvoje kritika lidi, kteri knihy necetli a podle tebe nemuzou vubec nic pochopit. Tak to si teda nemyslim, ponevadz kdyby to byla pravda, tak by na to ti lidi asi nechodili. Naopak si myslim, ze neustalym porovnavanim s knihou prichazis o prvotni pozitek z filmu a vlastne si to tak neuzijes. Ja jsem cetla vsechno. Musim rict, ze primo zhltla a asi prilis rychle, protoze nektere casti, o kterych mluvite ve smyslu vynechani a podobne, si ani nepamatuju a moc bych se nedivila, kdyby nas takovych bylo vic:-)Ale vzhledem k tomu, ze nejsem az takovy fanda jako vy, i kdyz dokazu zkouknout i nekolik dilu za den, je to jen muj nazor a zadna kritika, tak to berte s usmevem!

25 Hanka | Web | 15. srpna 2011 v 16:09 | Reagovat

Naprosto souhlasím :) Na to, že tu knihu rozdělili na dva díly toho fakt dost vypustili a pozměnili. Opravdu by se mi například líbilo víc, kdyby se o Harrym dozvěděla McGonagallová v tu chvíli, kdy on Cruciatem srazil smrtijeda, který plivl profesorce do tváře.
Mohli do první části nacpat víc z téhle a do té druhé toho dát víc, protože nám fanouškům toho fakt celkem dost chyběl :) Jinak byl film ale pěkný, myslím, že nejlepší :) ♥

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama